MEN’s MILAN FASHION WEEK: Daks and Corneliani S/S 2014

Hello girls! The weekend has finally here and I’m looking forward to enjoy it to the fullest! What are your plans?
In the meanwhile today I speak of two shows that I liked a lot during the men’s Milan Fashion Week, I mean Daks and Corneliani. They belong to two very different styles, each characteristic of a kind and they fascinated me for this! Starting from Daks I think that’s enough to say that is a London brand to make the idea of the mood of the collection for next spring/summer dominated by double-breasted clothes with slightly long jackets in shades of white and dusty green reminiscent of the sea in the late afternoon at the beginning of summer. Of course there’s also the checked print, House Check, representing the British Heritage of the brand and that is also proposed on accessories.
If you follow me on Instagram you will have seen the pictures I also took in the backstage both before and after the fashion show and what can I say.. I loved this collection!


Ciao ragazze! Il weekend è finalmente arrivato e non vedo l’ora di godermelo rilassandomi al massimo! Voi che programmi avete? 
Oggi intanto vi parlo di due sfilate che mi sono piaciute molto durante la Fashion Week maschile, mi riferisco a Daks e Corneliani. Appartengono a due stili molto diversi, ognuno caratteristico nel suo genere e mi hanno affascinata proprio per questo! 
Iniziando da Daks basti dire che è un brand di Londra per rendere l’idea del mood della collezione per la prossima primavera/estate 2014, dominata da abiti doppiopetto con giacche leggermente lunghe nelle tonalità del bianco e verde polveroso che ricorda il mare nei tardi pomeriggi di inizio estate. Ovviamente non poteva mancare la stampa a quadri, House Check, che rappresenta il British Heritage del brand e che è proposta anche sugli accessori.
Se mi seguite su Instagram avrete visto le foto che ho anche scattato nel backstage sia prima che dopo la sfilata e che dire.. Una collezione da 10 e lode!

Now let’s talk about Corneliani, the stylist took his inspiration from Mantua, his hometown and a centre for Renaissance art borrowing its decorative theme of interlinked circles as the leitmotiv for the wardrobe and sometimes laser-printing them onto leather. The distinguishing detail is the Nehru collar with visible sartorial stitching and it’s this jacket that reflects the mood of the collection. The brighter shades of yellow, gold and ochre are inspired by China and make the silk jackets sumptuous, while softer, sophisticated colours are used on the strips of knitted leather and that’s exactly what I like of this collection! Now I leave you with the photos and I’m curious to know what you think! Enjoy 😉


Passiamo ora a Corneliani, la cui città che è stata d’ispirazione per questa collezione è Mantova, città d’origine dello stilista e luogo d’arte rinascimentale, di cui ha ripreso lo schema decorativo dei cerchi concatenati come leitmotiv del guardaroba e talora impressi a laser sulla pelle. Il dettaglio che fa la differenza è il collo guru con impunture sartoriali a vista ed
il mood della collezione è proprio la giacca, simbolo di un nuovo incontro fra estetica occidentale e gusto orientale. I colori più luminosi si ispirano appunto alla Cina, come il giallo, l’oro e l’ocra che rendono sontuose le giacche in seta ed è proprio questa tendenza che mi ha fatto apprezzare ancora di più la collezione! Vi lascio alle foto e aspetto di sapere cosa ne pensate!


11 responses

  1. Ma solo io di estivo non ci vedo proprio niente? :O Ok che sono tutti outfit piuttosto eleganti ma chi si va a mettere un maglione la prossima estate con questo caldo?

  2. Ma solo io di estivo non ci vedo proprio niente? :O Ok che sono tutti outfit piuttosto eleganti ma chi si va a mettere un maglione la prossima estate con questo caldo?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: