STOCKHOLM FASHION WEEK: 1st day

HUNKYDORY
My Stockholm Fashion Week has started with Hunkydory fashion show at the wonderful Berns Salonger, it’s a brand that I didn’t know before and I was curious to find it out. From the first outfit, worn by Frida Gustavsson, I realized that I liked the collection: a rock chic bohemian line with a contemporary and versatile design for everyday life. 
The colors are mostly monochromatic like black, silver, grey and bronze with some more vibrant hints like red and burgundy. As you can see from photos there are some fringes and metal beads because this collection has been influenced by Native Americans and these details mixed with the more classic ones create a perfect line for everyday life. I see myself a lot in the style of this collection, thumbs up!


La mia Stockholm Fashion Week si è aperta con la sfilata di Hunkydory (non potete immaginarvi le corse per arrivare in tempo!) al bellissimo Berns Salonger, un brand che non conoscevo e che ero appunto curiosa di scoprire. Fin dal primo outfit, indossato da Frida Gustavsson, ho capito che avrei apprezzato la collezione; una linea dallo stile rock chic bohemian con un design contemporaneo e versatile per la vita di tutti i giorni. I colori sono per la maggior parte monocromatici e neutrali come il nero, l’argento, il grigio e il bronzo con anche qualche accenno più vivo di rosso e burgundy. Come si vede dalle frange e dagli inserti in perline metalliche nelle foto, questa collezione è stata influenzata dai nativi americani e questi dettagli mischiati a elementi più classici danno vita a una linea perfetta per la vita di tutti i giorni. Mi sono rispecchiata molto nello stile di questa collezione, promossa a pieni voti!



MAYLA
My day continued with Mayla fashion show where I also had the pleasure to go in the backstage. The mood of the collection is very dark and edgy, inspired by Hitchcock muses, where deep shades create an intense and haunting atmosphere.
The silhouette is very thin composed by jackets, tight pants, dresses and the skirts that hit the knee define the ladylike look. My favorite pieces? The pullover and coat with the birds prints!

La mia giornata è continuata con la sfilata di Mayla dove ho avuto anche il piacere di andare nel backstage. Il mood della collezione è molto cupo, ispirato proprio alle muse di Hitchcock, con l’intento di creare un’atmosfera intensa e inquietante. La silhouette è molto magra con giacche, pantaloni stretti e abiti a clessidra e le gonne che arrivano poco sopra il ginocchio definiscono l’aspetto signorile. I miei capi preferiti? Il pullover e il cappotto con la stampa degli uccelli!


ODD MOLLY
At Hunkydory there was a live performance, at Mayla before the runway they shown a video to introduce the collection and what surprise could I expect from Odd Molly if not a show on ice? As you may have seen on my Instagram the fashion show was held on an ice rink and was not made by models, but by Swedish professional skaters.
Odd Molly is a brand that has always take inspiration from styles from all around the world and this collection was inspired by the Nordic countries, how couldn’t I like it? Norwegian prints, lace dresses, warm jackets, etc are all the elements needed to create a Nordic line that married perfectly with the location (and the temperature eheh) of the evening!
Now I leave you with the photos and see you soon with the outfit of the second day 🙂 enjoy!

Da Hunkydory c’è stata un’esibizione live, da Mayla prima della sfilata è stato proiettato un video per introdurre la collezione e che sorpresa poteva aspettarmi da Odd Molly se non uno show sul ghiaccio? Come avrete visto su Instagram la sfilata si è svolta su una pista da pattinaggio e non è stata fatta da modelle, ma da pattinatrici professioniste svedesi.

Odd Molly è un brand che ha sempre tratto ispirazione dai diversi stili del mondo e per questa collezione ha preso spunto dai paesi nordici, come potrebbe non piacermi? Stampe norvegesi, vestiti in pizzo, giacche di pelo.. ecc tutti gli elementi che servono per creare una linea dalli’impronta nordica che si è sposata perfettamente con la location (e la temperatura eheh) della serata! 
Vi lascio alle foto e ci risentiamo per l’outfit del secondo giorno 🙂 enjoy!


Advertisements

11 responses

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: