MEN’s MILAN FASHION WEEK: Suitsupply presentation

During men’s Milan Fashion Week I also had the pleasure of going to Suitsupply presentation, a Dutch brand that day after day is emerging in the fashion world. Suitsupply’s man is a guy who wants to feel comfortable with the clothes he wears, but at the same time he doesn’t go unnoticed thanks to the attention that is paied to the details and the careful selection of fabrics that there’s behind each piece. The materials actually come from the best Biella’s textile industries (yes, right where I live) as Angelico and Cerruti just to name a few.
The colors of the more refined looks are beige, light grey and ice blue so shades that fit perfectly on delicate fabrics such as wool, silk and cashmere. 
For the warmer outfit they used autumnal colors such as orange, ocher, burgundy and green moss that make even more soffisticati materials such as velvet, fine cotton and wool.
Suitsupply is the brand I would choose to make a gift to a guy, elegant but very young at the same time. What do you think girls?
I wish you a good weekend, xx

Durante la fashion week maschile ho avuto anche il piacere di andare alla presentazione di Suitsupply, brand olandese che giorno dopo giorno sta sempre più emergendo nel mondo della moda. L’uomo di Suitsupply è un uomo che vuole sentirsi a suo agio con i vestiti che indossa ma allo stesso tempo non passare inosservato grazie alla cura dei dettagli e all’accurata scelta dei tessuti che sta dietro a ogni singolo capo. I materiali provengono infatti dalle migliori aziende tessili di Biella (eh si, proprio dove abito io) come Angelico e Cerruti tanto per citarne alcune. 
I colori su cui si basano i look più rifiniti sono il beige, il grigio chiaro e il blu ghiaccio ovvero tonalità che si adattano benissimo su tessuti delicati come la lana, la seta e il cashmere. Per quanto riguarda gli outfit più caldi si osa di più con i colori grazie all’utilizzo di tonalità autunnali come l’arancione, l’ocra, il burgundy e il verde muschio che rendono ancora più sofisticati materiali come il velluto, il cotone fine e la lana. 
Suitsupply è proprio il brand che sceglierei per fare un regalo ad un ragazzo, stile elegante ma molto giovanile allo stesso tempo. Cosa ne pensate ragazze?
Vi auguro un buon weekend, un bacio!

15 responses

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: