MILAN FASHION WEEK: 6th day

Hello girls! Are ypu eady for the weekend? This is the last post about Milan Fashion Week and I’m looking forward to the next week to finally begin to talk you about all the new projects about my blog!
During the last day I went to Ballin and Roberta di Camerino’s presentation.
I’ve always loved Ballin’s style that for the next collection propose a line characterized by sandals in pastel colors like lightblue, pale pink and yellow, summer sandals with elegant trasparency details  and a ivory line with black embroidery inspired by old Russian fairy tales. A very special collection and frankly I liked it a lot, what do you think girls?

Buongiorno ragazze! Pronte per il weekend? Questo è l’ultimo post riguardante la Fashion Week e non vedo l’ora che inizi la prossima settimana per iniziare a parlarvi di tutti i nuovi progetti riguardanti il blog! 

Durante l’ultima giornata mi sono dedicata alle presentazioni di Ballin e Roberta di Camerino. 
Ho sempre apprezzato molto lo stile di Ballin che per la prossima collezione ci proporrà una linea caratterizzata da sandali e decolletè di tonalità pastello come l’azzurro, il rosa pallido e il giallo, sandali estivi con eleganti dettagli di sensuali trasparenze e una linea color avorio con ricami neri ispirata a vecchie favole russe. Una collezione molto variegata e che sinceramente mi è piaciuta moltissimo, voi cosa ne pensate ragazze?

The second presentation of the day was Roberta di Camerino that makes us travel through the beautiful landscapes of the rising sun with a collection based on the most common color in nature as the ocean blue, yellow that reminds us of the desert, the red of the sunset and the green oasis. Couldn’t miss the floreal details, geometric patterns and fringe to complete a very young and modern collectionas as the next created by the famous Venetian brand.

La seconda presentazione di giornata è stata Roberta di Camerino che ci fa viaggiare tra gli splendidi paesaggi del sol levante con una collezione basata sulle tonalità più ricorrenti in natura come il blu oceano, il giallo che ci ricorda il deserto, il rosso del sole al tramonto e il verde delle oasi. Non potevano mancare i dettagli floreali, i motivi geometrici di ispirazione tribale e le frange per completare una collezione molto giovane e moderna come la prossima che verrà proposta dal noto brand veneziano.

Advertisements

21 responses

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: