MILAN FASHION WEEK: 3rd day

Hello girls! I’m here to talk you about my third day of Fashion Week, during which I attended Aigner’s fashion show. The next collection will be very fresh and it will be characterized by extravagant materials that will be opposed to linear and voluminous silhouette. The colors are inspired by the rainbow and for the evening there will be the classic red long dress (stunning!) What’s the key of every Aigner’s collection? The details of course so for the next season there will be pearls and swarovski applied on top and accessories. The floreal tops and the python skirt are my favorite pieces, what about yours?

Ciao ragazze! Eccomi qui a parlarvi del mio terzo giorno di Fashion Week durante il quale ho assistito alla sfilata di Aigner. La prossima collezione sarà molto fresca e sarà caratterizzata da materiali stravaganti che saranno opposti a forme lineari e silhouette molto voluminose. I colori sono ispirati all’arcobaleno e per la sera ci sarà il classico abito lungo rosso (una favola!) Cosa non manca mai in ogni collezione di Aigner? I dettagli preziosi ovviamente! Anche per la prossima stagione infatti ci saranno perle e swarowski applicati su top e accessori. I capi a stampa floreale e la gonna pitonata sono i miei preferiti, e i vostri?


During the afternoon I also had the pleasure of going to the Furla’s presentation for the Spring/Summer 2013. When I entered I immediately focused my eyes on Candy Bags that apparently didn’t hit only me just seen the great success that have had the pictures I posted on Instagram! For next season, the pvc iconic bag will be offered in shaded tones that range from turquoise to blue ocean passing for cedar and papaya. Talking about the more classic bags will be mainly black and white. Now girls tell me I’m not the only one in love with Candy Bags.. 😉

Durante il pomeriggio ho anche avuto il piacere di andare alla presentazione di Furla per la primavera/estate 2013. Appena entrata ho subito puntato gli occhi sulle Candy Bag che a quanto pare non hanno colpito solo me visto il grande successo che hanno avuto le foto che ho postato su Instagram! Per la prossima stagione la borsa in pvc, sempre più icona del brand, sarà proposta in tonalità sfumate molto tenui che spaziano dal turchese al blu oceano passando anche per il cedro e la papaia. Per quanto riguarda le borse più classiche si alterneranno principalmente il bianco e il nero. Ditemi che non sono l’unica innamorata delle Candy.. 😉

The other presentation I attended was Serapian that for the next collection will respect the classic style of the brand but with some new features such as the new Anì bag which will be available in three different colors. Also the Gina bag will be proposed in new colors with the addition of a special closure in rodoide; the shopper will be presented in a more elegant version with a square form. There will also be of course the trolley and the classic shopper in nylon perfect to wear 24 hours on 24.
My favorite bag is definitely the woven hobo bag, now it’s your turn: let me now what are yours 😉
L’altra presentazione a cui ho assistito è stata Serapian che per la prossima collezione rispetterà il classico stile del brand ma con alcune novità come il bauletto Anì che sarà disponibile in tre varianti di colori. Anche della borsa Gina saranno proposte nuove colorazioni con l’aggiunta della chiusura in rodoide mentre per quanto riguarda le shopper saranno presentate in una versione più elegante con una forma molto squadrata. Non mancheranno ovviamente i trolley e le classiche shopper in nylon perfette da indossare 24 ore su 24.
 La mia borsa preferita è sicuramente la hobo bag intrecciata, e la vostra?

Infine ragazze vi chiedo ancora scusa per il ritardo nell’estrarre la vincitrice del giveaway di Chanel ma come ho già spiegato sulla pagina su Facebook e su Twitter sono stata molto impegnata con la scuola quindi non mi è proprio stato possibile! In ogni caso complimenti Francesca 🙂 Ti ho appena mandato una mail! Presto ci sarà un altro giveaway quindi avrete l’occasione di rifarvi! Un bacione e a presto con il prossimo post! 

24 responses

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: